Translate

Plaże zachodniej Krety

Być na Krecie i nie zobaczyć Balos ani Elafonissi, to znaczy, że nie widziało się kreteńskich plaż.

Na ten wyjazd pojechałyśmy we cztery, na tygodniowy kobiecy reset, wszystko zorganizowała nam moja przyjaciółka Ulka, podróżniczka, która każdą wolną chwilę spędza gdzieś tam  w świecie.
Znalazła nam hotel, kupiła bilety, wynajęła auto i to dzięki niej widziałam raj. Bardzo ci Ula dziękuję

Plaże na Krecie są przepiękne, szmaragdowo-przezroczysta, ciepła woda kusi, i pachnie latem. Jedyny mankament tych plaż, to fakt, że są oddalone od miejsca zakwaterowania i że trzeba tam dojechać. Kto był na Krecie wie, że to góry, wąskie drogi, serpentyny, z jednej strony przepaść, albo morze, z drugiej góry lub skały. Dla mnie taka podróż, to mocne przeżycie, w dodatku małym autem, z małym silnikiem, co innego napęd na 4 koła, a do takiego auta jestem przyzwyczajona.
Tak więc dzięki Ulce i jej namowom zobaczyłam jaki piękny jest świat, i jak mało go znam.
Na Elafonissi pojechałyśmy serpentynami, dlatego na Balos padło na rejs statkiem.

Jako kobieta i blogerka, nie mogłam pominąć plażowego ubrania. Na ten wyjazd kupiłam sobie ażurową świetną sukienkę, moja jest akurat z Primarku,  kupiłam ją w Torquay, ale podobne widziałam w H&M. Następny mój plażowy zakup to były dwa kostiumy dwuczęściowe, chciałam w sumie kupić jeden jednoczęściowy, ale ładnego nie trafiłam, ładne są w sklepach online, ale bez przymierzenia ciężko dobrać właściwy, w sklepach stacjonarnych same sportowe do pływania, nic szczególnego. Do całości plażowych zestawów, zakupiłam buty do chodzenia po kamieniach, a właściwe Ula mi kupiła u siebie w Lidlu, u mnie nie było mojego rozmiaru, oraz zabrałam ze sobą chusty, aby przykryć ramiona lub biodra i słomkowy kapelusz, który równie dobrze mogłam za 6 euro kupić na miejscu.

Zacznę jednak od Balos.

Po lewej stronie za mną, stoi nasz statek, razem ze mną przypłynęło tu 1500 osób, na Balos byliśmy krótko bo zaledwie 2,5 godziny, z wysoka zatoka prezentuje się najpiękniej. Balos jest najbardziej dziewicza, dzika, nie ma tu leżaków, parasoli ani żadnej knajpki.
Te małe kropeczki za mną to ludziki.

Kostium kupiłam w Tesco, jest z F&F, celowo wybrałam taki motyw kolorystyczny, aby pasował mi do plażowej sukienki. Oczywiście konieczne są również filtry, na ciało 30, a na twarz 50.

Następna plaża to Elafonissi, która kształtem przypomina odwróconą podkowę, ma mnóstwo zatoczek, i wieje tu mocny wiatr. Woda tu jest dużo zimniejsza niż na Balos, chociaż zależy to też od zatoczki, w jednej zimniejsza niż nasz Bałtyk i tam były lekcje serfowania, a w innych była całkiem przyjemna. Tu jak i na innych plażach są parasole w komplecie z leżakiem, knajpki, przebieralnie.

Następna to plaża w Stavros, mała zatoczka pod wielką górą, miejsce gdzie kiedyś nakręcono film "Grek Zorba"

Woda była przyjemna, idealnie przezroczysta, miałam okazję tu ponurkować i zobaczyć ukwiały, rybki, podwodne życie.

Biały kostium to H&M.

Teraz Falasarna

Tu były największe fale, jest wysoki brzeg, nie można pospacerować sobie brzegiem morza, za to widoki cudne, tu również jak na Elafonissi jest różowy piasek. Można dotrzeć do łagodniejszego wejścia poprzez wulkaniczne skały.

Ostatnia plaża to Kato Stalos, vis a vis naszego hotelu, po drugiej stronie ulicy. Tu byłyśmy dwa razy, pierwszego i ostatniego dnia. Leżaki i parasole są za darmo, ustawione pod bardzo licznymi knajpkami.

Miałam ten post, zrobić po jakiejś obecnej stylizacji, ale doszłam do wniosku, że w 3 postach przedstawię Wam mój urlop na Krecie i zamknę ten temat, jak się odłoży na później zdjęcia z wyjazdu, to potem jakoś nie składa się, żeby zrobić post, tak wiszą mi jeszcze zdjęcia z Torquay, z Paryża i z Krakowa. Więc następny post będzie jeszcze urlopowy i podsumowujący wyjazd, przedstawię Wam też smaki Krety.
Czekam na komentarze, pozdrawiam.
Fot. Ula i ja

Komentarze

1. Wyglądasz cudownie:))dwa pierwsze zdjęcia są niesamowite:)pięknie tam:))To musiał być wspaniały urlop:))Pozdrawiam serdecznie:)))

OdpowiedzUsuń
  2. wow, jaka cudowna woda, super zdjęcia!

3. świetnie wyglądasz, piękne miejsce:)

OdpowiedzUsuń
  4. Marzenko przepiękne zdjęcia, wspaniale nas oprowadziłaś po tych cudnych plażach, cudnie, że o nas pamiętałaś, bo ja chyba wyjeżdżając w moim przypadku jeśli, to na pierwszy urlop od chyba 6 lat, zapomniałabym o całym świecie. Ślicznie wyglądasz, podziwiam i staram się nie zazdrościć :) Buziaki :)

5. Jejku...jak tam pięknie...
    Śliczne zdjęcia i Ty ślicznie wyglądasz :)

OdpowiedzUsuń
  6. Wow, jakie miejsce! :) Super zdjęcia!

Zapraszam na nowy wpis! 💓
    www.diane-fashion.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie :) Pejzażowo i ubraniowo. Zazdroszczę babskiego wypadu! Wieki całe nie byłam nigdzie z babami i chyba mi tego brakuje :D

8. Och.... pięknie.
    Tylko zazdrościć.

___Tess.

OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała relacja, cudne plaże , piękna Ty! Babskie wypady są super! A ja nabrałam ochoty na zakup dwuczęściowego kostiumu, chociażbym go miała w naszym przydomowym ogrodku nosić. Buziaki Danka

1. Masz rację Danusiu, warto coś sobie kupić, choćby dla siebie, pozdrawiam

Usuń
  10. Chyba te 15 lat temu nie byłam przygotowana dobrze na wyjazd na Krete . Nie wiedziałam do twojego postu ze Elafonissi to plaże na Krecie ;)
    Dla mnie celem był wąwóz Samaria ;)

Odpowiedzi
    1. Moja Uleczka zadbała o to, byśmy coś zobaczyły, od Chani miałyśmy ponad 50 km, ale warto było

Usuń
  11. Jaka piękna, czysta woda, to nie to co Polski Bałtyk czy Mazury!

Odpowiedzi
    1. woda tam jest cudowna, masz rację, mimo, że do tej pory kochałam tylko nasz Bałtyk, to mogę pokochać inne morza :)

Usuń
  12. Wspaniały wyjazd :) Zdjęcia cudownie pokazują klimat miejsca :)

OdpowiedzUsuń
  13. Cudownie - wspaniałego odpoczywania :) Margot :))))))

Odpowiedzi
    1. Witaj Margot, ja już wróciłam, na urlopie nie traciłam czasu na internet, to był tylko tydzień.

Usuń
  14. Co ja tutaj robie ?:) Ja chce byc tam !!!!:) Piekne zdjecia i piekne plazowe looki :) pozdrawiam i wsciekle zazdroszcze :))))))))))

Odpowiedzi
    1. to mogę powiedzieć tylko jedno, siadaj w samolot i gnaj w świat, chętnie bym poleciała z Tobą

Usuń
  15. Wspaniałe zdjęcia. Figurka cudna! Plaże znam, nie wszystkie, ale Elafonissi oczywiście tak.
    Buziaki!

OdpowiedzUsuń
  16. Ale pięknie prezentujesz w tej turkusowej tunice na tle równie turkusowego morza. Kreta to jedno z moich ulubionych miejsc, więc po obejrzeniu Twoich zdjęć wracam tam wspomnieniami.